رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خبر داد:

کشف ۶۴۶ هزار قوطی شیرخشک از محتکران

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

خشکیدن مصوبه واردات ۳۰ میلیون قوطی شیرخشک  

‌سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وضعیت بحرانی شیرخشک در کشور گفت: دولت تاکنون مصوبه واردات ۳۰ میلیون شیرخشک را اجرایی نکرده و ارز لازم را نیز در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار نداده است.
‌سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وضعیت بحرانی شیرخشک در کشور گفت: دولت تاکنون مصوبه واردات ۳۰ میلیون شیرخشک را اجرایی نکرده و ارز لازم را نیز در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار نداده است.
کد خبر: ۱۴۲۶۸۰۱

به گزارش جام جم آنلاین، سلمان اسحاقی درباره علت بحرانی‌تر شدن وضعیت شیرخشک در کشور افزود: سوالی که در این خصوص مطرح است و دولت باید در خصوص آن پاسخگو باشد، این است که چرا بر خلاف مصوب شدن واردات 30 میلیون قوطی شیرخشک هنوز هیچ وارداتی انجام نشده است؟

وی تاکید کرد: دولت مصوبه واردات را ثبت کرده است. اما برخلاف اینکه در کشور نیاز مبرم به شیرخشک وجود دارد، هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

اسحاقی عنوان‌کرد: این درحالی است که تولیدکنندگان داخلی نیز برای تامین مواد اولیه با مشکل رو به رو هستند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این پرسش که نمایندگان مجلس برای رفع این مشکل چه اقداماتی انجام داده‌اند؟ توضیح داد: در تذکری‌ از وزیر بهداشت سوال کردیم که چرا ‌ واردات 30 میلیون قوطی شیرخشک انجام نمی‌شود؟

وی درباره نظارت مجلس بر عملکرد وزارت بهداشت و درمان نیز ادامه داد: یکی از ایرادات ‌آیین نامه داخلی مجلس این است که در‌ جریان رسیدگی به برنامه هفتم توسعه همه وقت مجلس به این مساله اختصاص پیدا می‌کند.

اسحاقی یادآور شد: این ایراد در آیین‌نامه داخلی مجلس سبب شده هنگام رسیدگی به برنامه هفتم توسعه کمیسیون‌های تخصصی مجلس برگزار نشود‌ و در  چنین شرایطی ‌وزیران مرجعی برای پاسخگویی در مجلس ندارند.‌

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: واردات 30 میلیون قوطی شیرخشک یکی از تکالیفی بود که وزارت بهداشت برای رفع مشکلات در نظر گرفت. اما نه فقط این مصوبه اجرا نمی‌شود، بلکه ارز دولتی برای تامین مواد اولیه نیز در اختیار چهار کارخانه‌ تولید کننده شیرخشک کشور قرار نمی‌گیرد.

‌‌وی با بیان اینکه برای رفع مشکل کمبود شیرخشک نیاز است که دولت اقدامات لازم را انجام دهد، عنوان کرد: اگر واردات انجام نشود و ارز لازم نیز در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار نگیرد، شرایط بازار شیرخشک در کشورمان هر روز بحرانی‌تر می‌شود.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
۰
۰
داروخانه شیرخشک پیدا نمیشه ولی بازار آزاد زیاده با قیمت عجیب
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
۰
۰
چند روز دیگه سلطان شیر خشک دستگیر میشه

نیازمندی ها